torsdag 5. november 2015

En mann ved navn Ove.


Jeg har akkurat lest boken, En mann ved navn Ove.... og da lurer jeg på hvordan i sva... hel.... en forfatter bare kan ta ens liv, skrive om det, og tjene penger på det, uten at et jæ.... øre tilfaller den det skrives om ?? Hvordan i allverden kan han vite alt jeg tenkte om alle de idiotene som bodde i det borettslaget jeg var formann i ?? Selvsagt har forfatteren endret biltypen til Saab. Han er jo svensk! .... men å rakke ned på japanske bilere, bare fordi jeg har hatt alle typer Mazda, helt fra 1200, 343, 616, 626, 929 og til med Mazda 6, det er meg helt uforståelig.

Og hvordan forfatteren kan slippe inn 300 mennesker i begravelsen, til tross for at han hadde et klart krav om å: 'skal være stille og rolig uten noe styr!' sånt går ikke ann.

Ja, jeg ville bare si ifra. Slik at det er helt klart allerede nå !!!

Enda godt at den er gitt ut i paperback. Innbundne bøker er lagd bare fordi noen skal tjene ekstra penger. Hvem f... leser en så god bok mange ganger ?  Den husker man.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar