mandag 9. november 2015

Elephant Massage


Helt siden vi kom til Thailand for mer enn 10 år siden, har det blitt en tradisjon med 3 ganger massasje i uka. Hver  Mandag, Onsdag og Fredag går vi og lar kroppen gjennomgå. (Hvis ikke det kommer noe i veien da, sånn som når jeg crasjet med motorsykkelen, og brakk to ribbein. Da måtte jeg avstå resten av sesongen.)  Og det er så herlig. Vanligvis er det Thanyarat (Phao) og Khannam (Khan) som utfører den hellige handlingen, men av og til er det selvfølgelig noen reserver. Og da er det ofte: ปภัสรา กองทอง (Ba), Pilaipit (Jit) eller Ratnar (Toa) som tar jobben.

De er forferdelig blide når vi kommer, de klapper og 'hyler' og klemmer. Ikke fordi VI kommer, men fordi vi ofte kommer i den sesongen det ikke er så mye annen jobb for dem, .... og da er våre baht gull verd.

Da jeg dro hjemmefra kunne jeg ikke bøye meg å nå tærne. Det kan jeg ikke nå heller, men nå kan jeg smile når jeg ikke klarer det. Tenk på det du......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar