fredag 16. oktober 2015

Forbruker rettigheter.


Å se på Englesk Premier League er en folkerett. Jeg har hatt  en prioritering når det gjelder hva som er viktigst for meg:

1. Familie
2. Venner
3. Manchester United
4. Engelsk Premier League
5. Alt annet...........


Da vi kom hit til Thailand forsøkte jeg fort å finne ut hva som skulle til for å få sett på Engelsk Premier League på TV. Jeg kunne se det via TV hjemmefra, men ville gjerne være sikker på å kunne se det strøkent, med bra bilde og ingen 'hakking'.

Derfor fikk jeg i 2006, installert en dekoder, med antenne fra UBC Gold, (og da slengte installatøren på en koblingsboks, med spredning til alle fire rommene uten ekstra kostnad. helt sikkert en pirat enhet). Signalet var analogt.

Da jeg skulle koble til igjen etter ankomst i 2012,  fikk jeg beskjed om at mottakeren min var ubrukelig. Signalet var nå konvertert til digitalt, og jeg måtte kjøpe 4 nye mottakere fra: TrueMove Platinum.

Året etter i 2013 kunne jeg godt koble til TrueMove, men de hadde ikke lenger rettighetene til Engelsk Premier League. Disse rettighetene hadde nå:

CTH. Nye bokser, ny satelitt antenne. Men betalingen kunne ikke installatøren ordne det måtte jeg gjøre hos: CityHead. (Mens jeg lette etter dem for å betale, ble jeg samtidig bøtlagt for kjøring mot kjøreretningen. Det skjønner jeg ikke, ALLE gjør jo det !!)

Da jeg skulle betale for ny tilkobling i år, var ikke det mulig. CTH leverer kun Engelsk Premier League til Kafe'er og Restauranter. Beklager.

Har lett litt, og nå har jeg funnet løsningen:  GMM Z HD Lte via PurePlaza leverer engelsk Premier League til husstander. Bestillte, og samme ettermiddag fikk jeg installert: Ny boks, nytt kort, ny antenne.

Jeg ser slik fram til helgas kamper. Kan jeg sette meg ned i sofaen og nyyyyyyyyyte.

God Kamp.

2 kommentarer:

  1. Ja hvad gør man ikke for at se fodbold, så nu har du 2 fine antenner, Good kamp, hils Brit

    SvarSlett
  2. Takk,takk. Ja, kunne hatt tre, men fant ut jeg aldri fikk bruk for den ene mer. Så vi satte microhodet på den gamle.... Takk. Det skal jeg. Her skal nyyyydes.

    SvarSlett