torsdag 8. oktober 2015

Et litt anderledes Thailand.


Litt anderledes å reise til Thailand i år. Vi var nyskjerrige på hva som ventet oss. Særlig når det gjelder strendene er det lagt til masse restriksjoner. Da vi dro i våres fikk vi ikke ha solstoler på Hua Hin stranda i det hele tatt. Da måtte vi holde til på Kao Takiab. Derfor var vi veldig spente på hva som kom til å møte oss i 'høst'. Nå har myndighetene bestemt: Ingen solsenger foreløpig. Kun fluktstoler. Og ikke fler enn 10 stk. pr. sted. Foreløpig. For det som er ekstra spennende, er at de vet ikke hva som skjer imorgen, og vi vet ikke hva som skal skje imorgen. Onsdager er ingen stoler eller senger tillatt. ( ... og at det finnes en Gud, er jeg sikker på, for han plasserer alltid en som røyker ved siden av meg. Og da kan jeg jo hele tiden høre hvor skadelig røyk er, når han/hun hoster, kråser og surkler. Så forsikrer Han seg sikkert om at jeg ikke starter å røyke igjen. Gud har skapt oss i sitt bilde, så han skjønner sikkert ironi. Nei, vent litt: Syria, flyktninger, død og elendighet. Kanskje ikke ? Ja, ja, han har vel startet med at ikke jeg skal starte å røyke. Så kommer vel det andre etterhvert.)
Håper dere hjemme har det like fint som vi har det........ ønsker dere alle var her...... Foreløpig informasjon er at vi skal få solsenger den 22'dre oktober. Har allerede bestillt lunch hos 'Morning Beach' den 22'dre, for da skal de åpne........ (muligens)

6 kommentarer:

  1. Hej nu prøver jeg om det virker

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempefint, Annie. Ellers kan du jo bare kommentere under link'en på Facebook

      Slett
  2. Ja, dette blir jo spennende å følge med på framover. Ser ihvertfall ut som dere har de bra og den nye bikinien var lekker. Vi har det også bra, men litt kaldere i lufta nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har det fint. Sitter på trappa med vifta på.

      Slett
  3. Vi synes Gud er artig og oppfinnsom med røyk og fluktstoler og alt han finner på..! Kos dere videre Hilsen Bjørg, Steinar og meg..
    Bjørg inviterer dere forresten på bursdagsfeiring lørdag 5.Desember 👍

    SvarSlett